7 dagar kvar

7 dagar kvar. Det börjar verkligen dra ihop sig! Om 7 dagar hoppar vi på flyget till Thailand jag och min kärlek. Vi har en hel del kvar att fixa men eftersom att jag inte jobbar i veckan är det nog inga problem. Det är verkligen otroligt mycket att tänka på när man ska iväg såhär länge. Försäkring, visum, pengar, mediciner, flygbiljetter, vaccination osv.

På tal om vaccination, vi är nu klara med all vaccinering. Twinrix, tyfoid, dukoral och malariatabletter har vi laddat oss med. Igår tog vi dukoraldosen vilket gick hur bra som helst. Tills jag vaknade kl 2 på natten och hade en smärta i övre magen som jag aldrig kännt förut. Det kan vara det mest smärtsamma jag varit med om hittills. Efter konstant smärta i 2h blev det akuten där jag och Adam spenderade hela natten. Proverna visade ingenting så troligtvis var det en reaktion på dukoralet..

Nu är vaccinationen över iallafall och min mage verkar ha återhämtat sig, så nu kan vi fokusera på allt annat innan resan. Ska bli så otroligt skönt att få åka iväg, bara ta dagen som den kommer, unna sig massa massage, gå på spa och bara lata sig i solen!!!! :) Bilden nedan är från ön Koh Lipe som vi ser fram emot mest att få
besöka, Thailands sydligaste ö.


Kommentarer
Postat av: ebba

Åh.. måste få säga att det kommer vara riktigt tomt utan broder på nedervåningen.. och jag kommer även sakna flickan som alltid tjuvar min borste! ;-)

2012-01-24 @ 15:44:50
URL: http://eebbaajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0