Bättre sent än aldrig

Januari
För nästan då ett år sedan nu välkomnade jag och massvis med fina tjejer in det nya året, 2009. Som vi inte då hade en aning om vad det skulle bjuda på. Vi hade bara våra förväntningar och planer att se fram emot. Nyår blev riktigt lyckat. 2009 fortsatte och jag fyllde 17 år bara några dagar in på året. Firade det med gofika med släkt och mina fina vänner. Sedan satte vardagen igång med träning och skola, hade en tuff termin framför mig med matteD, kemiB och fysikB som började.


Februari
Februari började med en grym lagfest med basketlaget, dagen efter hade vi match, det säger väl en del om vad vi var för lag? Haha åh saknar det så mycket. Annars bestod veckorna av fina kvällar med tjejerna, vi bokade en resa till sthlm och Adam visade mig kings of leon, underbart alltså.



Mars
I mars kom ett efterlängtat sportlov, som innefattade skidåkning och en stugtripp till Johans stuga. Såntdär mysigt man måste ta vara på och gör under vintern. Jag lyssnade och längtade och räknade ner varje dag till coldplaykonserten. I slutet av månaden bar det iväg till björkliden och riksgränsen! :)



April
Kom hem från björkliden, hade på ca en vecka kommit efter i skolan helt. Sjukt jobbigt blev det, men kämpade på som vanligt. Påsklovet kom där som en räddning och fick ett fint sådant, vi for till min stuga med tjejerna där dagarna bestod av utflykter med grillning och mys framför brasan med massa skratt! Anordnade också en överasskningsfest för Jenny som fyllde 18, hur kul som helst. Senare var det dags för mig, Sanna och Martina att åka ner till storstaden, en helt underbar resa.













































Maj
Började med att en sista tripp till Abisko och björkliden, vi hann även åka till riksgränsen. Sjukt lyckad resa med galet roliga människor! Annars började sommarlovet närma sig och motivationen till skolan försvann mer och mer. Äntligen kunde man börja vara ute och såklart tog vi vara på det med en grillkväll ute hos Jenny. Vi hade även första lagfesten, som blev rätt galen och avslutades med ett första dopp i havet. Festandet fortsatte med en ännu galnare fest ute i brändön!
















































Juni
Nu hade äntligen sommaren kommit. Sabina fyllde 18 och nu hade vi ett långt sommarlov framför oss. Sommarjobbet med fotbollstjejerna började, vilket blev 3 hur fina veckor som helst. Vi jobbade mest med brännan då vi hade stekande sol varje dag. Jag fick dock en fin sportbh bränna som fortfarande sitter kvar! Vi vann första seriefinalen med 6-1, kanske en av de lyckligaste stunderna vi haft tillsammans. Sen kom midsommar som jag och mina vänner firade ute på hindersön, en galet rolig kväll som vi sent kommer glömma. Soluppgången var helt magisk. Förövrigt låg jag nog mest på stranden och njöt.




































Juli

I juli for vi en sväng till jonas stuga. Tror inte himlen någonsin varit så vacker som då. Sedan gav jag mig iväg till sjöss med min familj. Tre veckor underbar segling med sol varje dag, en av sommarens höjdpunkter lätt. Mina dagar bestod av att njuta av solen, läsa och många fina löpturer på öarna. Jag och min lillebror råkade springa vilse en gång också, i 3h var vi ute och virrade i skogen, det var så hemskt. Det blev ändå 3 riktigt underbara veckor! Resten av tiden spenderade jag de flesta dagar på niperna med världens finaste tjejer, topless låg vi där och njöt i solen haha så himla kul!








Augusti
Kom hem lagomt till luleåkalaset, som blev en galen kväll med tusen kramar och en massa dans. Vi återhämtade oss hemma hos Sofia i hennes lyxvilla där vi fick en underbar kväll och dag. Vinsten mot Alvik var magisk, vilken lycka. Men den oavgjorda matchen mot trångfors förstörde allt, vi vann inte serien och kjell fick sluta att träna oss, något som jag inte ens orkar tänka på för det gör så ont. Sedan bar det iväg till sthlm med tjejerna i nästan en vecka. En lägenhet mitt på söder hade vi för oss själva. Det är nog den bästa resan någonsin, med en Coldplay konsert under en stjärnklar himme och när Chris Martin kollade oss rakt in i ögonen var det 13h långa köandet värt varenda minut. Snacka om att vi fick ett fint avslut på lovet, men nu var det dags för skolan att börja igen och det firade vi in med Aks födelsedagsfest, där jag träffade Victor :).












September
Sista året på gymnasiet hade alltså börjat. Hade fått en ny klass som visade sig vara helt underbart grym. True blood på onsdagar förgyllde min vecka, jag var och är fast. Annars hände det inte så mycket, träning och plugg bestod dagarna av.

Oktober
Började med den efterlängtade lagfesten som blev så underbart lyckad. Åh så grymt kul det var. Tror det var nu vi hade första klassfesten också! Den var också grym, så länge det varade. Jag och rasch tog tag i träningen, många timmar på inpuls blev det. Riktigt kul hade vi det! och nu ska vi nog sätta igång igen, med Victoria secret fashion show som mål hehe. Började att övningsköra en del också. Höstlovet kom och det blev en hel del mys och träning. Höjdpunkten var halloween med sporttema hos Josse!





November
Märker nu när jag sammanfattar hösten, att man gör så mycket mindre saker än vad man gör på våren. Antagligen för att man är så trött jämt. Det enda man hinner med är skolan och att träna. Tråkigt med sant. Det var mest så november var också. Pluggade jämt och ständigt, glädjen var när man fick träna på inpuls alltså! Frida fyllde 17 och vi åt en riktigt god middag på walle. Jag längtade mest till december och julen. Lars Winnerbäck konserten får vi inte glömma, helt otroligt bra.




December
Usch vilka jobbiga veckor det blev fram till jul. Mycket att göra kan jag säga. Men något som gjorde mig lycklig var korpenträningarna och matcherna som vi vann. Hade glömt hur underbart roligt basket är! Skolan började lätta lite och man kunde äntligen njuta av julen. Lucia movie night var också riktigt bra. Vi hade en till klassfest som blev grymmare än grymmast och vi kom ännu närmare varandra än innan, som jag gillar er! Julafton blev som vanligt jättefin och mysig. Resten av dagarna fram till nyår njöt jag mest av att vara ledig, åt massa choklad och sånt. Jag lärde Oskar åka snowboard, eller iallafall en väldigt bra början till det! :) 2009 avslutades med mina underbara vänner på det absolut bästa sättet. 2010 kommer alltså bli ett grymt år!   








Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken bra sammanfattning :D Man blir verkligen glad!

2010-01-11 @ 00:07:43
URL: http://sannai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0